Cobian Backup – často kladené dotazy (FAQ)
Cobian Backup je ke stažení zdarma zde
Funguje Cobian Backup ve Windows 7,8 a 10?
Ano, ve Windows 7, 8 a 10 funguje zálohování pomocí Cobian Backup v pořádku. Aby bylo možné používat svazky stínových kopií, musíte aktivovat / nainstalovat rámec .NET 3.5. .NET 3.5 je přítomen ve Windows 7, 8 a 10, ale není aktivní. Chcete-li jej aktivovat, stačí otevřít ovládací panel, klikněte na Programy, klikněte na Zapnout nebo vypnout funkce systému Windows a vyberte framework .NET 3.5. Udělejte to před instalací programu a vše bude fungovat dobře.
Mám dotaz na Cobian Backup. Co můžu dělat?
Použijte diskusní fórum it-forum.cz. Nebo se přímo obraťte na podporu Cobian Backup.
Mohu použít staré seznamy 3.x a 4.x, 5.x, 6.xa 7.x?
Klepnutím na nabídku Seznam-Import převeďte starý formát na nový. Staré položky budou přidány do vašeho aktuálního seznamu. V této verzi lze importovat pouze seznamy, které byly vytvořeny verzemi 6,7 a 8.
Stále dostávám „Chyba procesu nebyla nalezena chyba“ Proč?
Jedná se o zcela normální událost. Při spuštění uživatelského rozhraní zkontroluje, zda je spuštěn služba. Po spuštění počítače může nějakou dobu trvat, než bude služba spuštěna, takže můžete tuto chybu ignorovat. Nyní, pokud je chyba „Engine not found“ a zobrazuje se světle červené pozadí, překontrolujte:
1) Pokud je program nainstalován jako služba, znamená to, že služba nebyla spuštěna. Často je to způsobeno chybou přihlášení. Pokud je služba nastavena pro spuštění pod některým účtem a zadali jste nesprávné heslo, najdete popis chyby v EventViewer. Stačí znovu zadat uživatelské jméno a správné heslo a restartovat službu. To lze provést z ovládacího panelu nebo z uživatelského rozhraní (Options-General-Service a Application control)
2) Další možností je, že se pokoušíte spustit službu pod účtem, který má prázdné heslo. Výchozí zásada v některých verzích systému Windows je, že službu nelze spustit s prázdným heslem.
3) Pokud program již nějakou dobu funguje dobře a najednou se zobrazuje chyba „Proces nebyl nalezen“, pravděpodobně jste změnili heslo účtu, ve kterém je služba spuštěna. Stačí znovu zadat nové heslo v nabídce Možnosti – Obecné – Servis a řízení aplikací a restartovat službu.
4) Další možností je, že služba (nebo aplikační proces) z nějakého důvodu havaruje.
Můj oblíbený zip program nemůže otevřít soubory zip vytvořené programem Cobian Backup . Proč?
Standardní formát zipu se v posledních letech hodně změnil. Byla přidána některá rozšíření pro zpracování názvů souborů Unicode, velkých souborů (zip 64) atd. Bohužel ne všechny archivátory je podporují (nebo je částečně podporují). Cobian Backup vytváří soubory zip, které jsou 100% kompatibilní s nejnovější verzí Winzipu. Zahrnutý dekompresor by měl tyto soubory zpracovávat také bez problémů. Ostatní programy mohou nebo nemusí podporovat všechna nová rozšíření, takže můžete obdržet chyby jako „Archiv poškozen“ nebo „Neočekávaný konec archivu“.
Když kliknu na „Spustit všechny úkoly“, nic se nestane. Proč?
Nejprve zkontrolujte, zda je proces v chodu. Pokud je proces k dispozici, můžete experimentovat s problémy s vašimi oprávněními. Spusťte nástroj „Oprávnění k opravám“, který najdete v nabídce Nástroje. Další informace o tomto nástroji naleznete v souboru nápovědy v části „Nástroje nabídky“.
Snažím se zosobnit uživatele v úkolu, ale selže. Proč?
Aby tato funkce fungovala, musíte použít NT 4.0 SP6 nebo lepší (2000 / XP / 2003 / Vista atd.). V některých systémech, jako je Windows 2000, tato funkce selže, protože běžný uživatel služby / procesu musí mít oprávnění SE_TCB_NAME. To znamená, že to bude fungovat, pouze pokud je služba spuštěna pod účtem Local System (pouze Windows 2000)
V souboru protokolu vidím: „Nelze vytvořit objekt 7zip. Pravděpodobně není k dispozici knihovna 7za.dll“
Tato chyba je někdy nesprávně zaznamenána, když dojde k chybě systému souborů, pokud se používá metoda 7zip. Tato chyba může být způsobena nedostatkem místa v cílovém adresáři (nebo dočasné složce) nebo pokusem o vytvoření archivu většího než 2 GB na oddílu FAT. Dalšími příčinami jsou chyby systému souborů, které lze nalézt v Prohlížeči událostí (nejčastějšími jsou ID událostí 50 a ID události 26 a zdá se, že se jedná o problém s aktualizací Service Pack 3 v XP)